Beställning

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse via e-post?

Om du inte har mottagit en orderbekräftelse via e-post från oss efter att du har lagt en beställning, kan det bero på att den e-postadress du angav var felaktig. Om detta är fallet ber vi dig att kontakta oss via vårt kontaktformulär så att vi kan uppdatera din beställningsinformation och skicka dig en korrekt orderbekräftelse.

Hur vet jag att min order blivit registrerad?

När du har genomfört en beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till den e-postadress som du angav. Om du inte mottagit din bekräftelse är det möjligt att den har hamnat i din skräppost. Notera att det kan ta upp till 24 timmar innan du får din bekräftelse. Om du har granskat din skräppost och har väntat i 24 timmar utan att ha fått din orderbekräftelse, föreslår vi att du kontaktar oss genom vårt kontaktformulär så att vi kan undersöka detta åt dig.

Vad händer om jag anger fel adress?

Om du har angett felaktig information såsom felaktig leveransadress, e-postadress eller telefonnummer vid din beställning, ber vi dig vänligen att snarast kontakta vår kundtjänst så att de kan hantera dina uppgifter innan din order skickas från vårt lager. Tyvärr, om felaktig information påverkar leveransen av ditt paket och din beställning redan har lämnat vårt lager innan du kontaktar vår kundservice, är det ditt ansvar som kund att täcka de extra kostnader som kan uppstå.

Hur kan jag avbryta mitt köp?

Vi ber dig vänligen att använda vårt kontaktformulär för att kontakta oss så snart som möjligt. Vi vill dock påminna om att vi inte kan garantera att det finns tillräckligt med tid att avbryta din beställning, eftersom vi strävar efter att skicka våra produkter till våra kunder så snabbt som möjligt från vårt lager.

Kan jag göra ändringar i min order efter ett köp?

Vi förstår att snabb leverans är viktigt för dig, därför sätter vi igång att bearbeta din beställning direkt efter att den är slutförd. Dessvärre innebär detta att vi inte kan göra några ändringar, då din order vanligtvis bearbetas på vårt lager inom några sekunder.

Reklamation

Mitt paket och mina produkter kom fram skadade, vad ska jag göra?

Om ditt paket och dina produkter anländer skadade, vänligen kontakta oss omedelbart genom att skicka bilder på både det skadade paketet och de skadade produkterna via vårt kontaktformulär. Vi kommer att hantera din förfrågan så snart som möjligt efter att vi har mottagit bilderna på de skadade varorna. Vänligen skicka inte tillbaka de skadade produkterna på egen hand.

Jag har mottagit fel produkter, vad ska jag göra?

Vänligen se över din orderbekräftelse för att säkerställa att din beställning är korrekt. Om du inte har mottagit de efterfrågade produkterna, vänligen kontakta oss så att vi kan undersöka och åtgärda eventuella problem.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstid är 1-5 arbetsdagar från beställningsdatum tills du får din leverans. Vi strävar efter att skicka ut dina produkter senast dagen efter beställningen gjorts. Vänligen observera att det kan uppstå fördröjningar på 1-2 dagar vid hög belastning hos fraktbolaget.

Om du inte har mottagit din order inom den förväntade leveranstiden, vänligen kontrollera att du har angett korrekt information vid beställningen. Om du har gjort det och ändå inte mottagit din order, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 30 arbetsdagar efter beställningsdatum så hjälper vi dig.

Vad kostar frakten?

Om din beställning är lägre än 499 kr tillkommer en fraktkostnad på 80 kr. Men om du handlar för 499 kr eller mer så bjuder vi på frakten.

Hur kan jag spåra mitt paket?

Vi kommer att hantera din beställning och göra allt för att packa och skicka den så snabbt som möjligt. Så snart fraktbolaget hämtar upp ditt paket, aktiverar vi din sändningsinformation och skickar en bekräftelsemejl med spårningslänk. Om du inte har mottagit spårningslänken, vänligen kontakta oss genom vårt kontaktformulär så hjälper vi dig.

Varför är min spårningslänk inte aktiv?

Efter att din beställning har skickats från vårt lager kommer du att få en sändningsbekräftelse som innehåller din spårningslänk. Vänligen notera att det kan ta upp till 48 timmar efter att du fått sändningsbekräftelsen innan spårningslänken är aktiv.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket? 

Om varor returneras till oss på grund av att paketet inte hämtats ut debiterar vi en avgift på 150 kr. Avgiften täcker kostnaden för dubbla frakter, samt plockning och uppackning av varorna.

Retur

Kan jag returnera min order?

Javisst, vi har 14-dagars returpolicy för varor,För att utöva din ångerrätt ska du kontakta oss via kontaktformulär/e-post inom 14 dagar från mottagandet av varan och meddela att du önskar returnera den. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt varan i retur. Vid reklamation, kontakta oss via kontaktformulär/e-post så hjälper vi dig med att åtgärda problemet.

Hur gör jag en retur?

Paketet måste förpackas på exakt samma sätt som det var när du fick det från oss för att undvika skador under returtransporten. Använd skyddspapper för att säkerställa att produkterna inte skadas. När du har förpackat produkterna i papper, använd tejp. Vänligen använd kontaktformuläret för att kontakta oss och registrera din retur. Du kommer att få ett e-postmeddelande med instruktioner och adressuppgifter så snart returen är registrerad.

Kan jag byta produkter?

Om du vill byta ut dina produkter mot något annat, kommer det att hanteras som en vanlig retur. De varor som returneras måste vara i oanvänd och ursprungligt skick, samt återlämnas i hel originalförpackning. Så snart vi har mottagit produkterna kommer vi att återbetala dig. Därefter kan du göra en ny beställning på vår webbutik.

Kostar det att returnera varor?

Vi tar ut en avgift på 80 SEK för returer, vilket kommer att dras av från din återbetalning och inte debiteras av postombudet. Returprocessen kan ta upp till 14 dagar från det att du skickar tillbaka produkterna till oss. När vi har mottagit och behandlat returen, kommer vi att registrera återbetalningen och skicka en bekräftelse via e-post till dig. Spara kvittot från din retur som bevis tills du har fått returbekräftelsemailet.

Betalning

Vilka betalningsmetoder erbjuder vi?

PayPal

Vi accepterar PayPal som betalningsmetod, vilket ger dig flexibilitet och trygghet vid genomförandet av dina köp. Med PayPal kan du enkelt koppla ditt bankkonto eller kreditkort till ditt PayPal-konto och göra betalningar på ett säkert sätt. Genom att välja PayPal som betalningsalternativ kan du njuta av en smidig och skyddad betalningsprocess.

Bank-/Kreditkort

Vi accepterar de flesta vanliga kredit- och betalkort, inklusive Visa, Mastercard och American Express. Du kan vara trygg i vetskapen om att din betalning är säker och att dina kortuppgifter behandlas med högsta skyddsnivå. Vi använder oss av krypterade betalningsgatewayer för att säkerställa att dina transaktioner är skyddade.